Cherophobia













Cherophobia


I drink carefully from life
a tiny sip at a time
bitter as grapefruit
foul as pond water
thick as yellow bean soup
hot as black coffee in Istanbul
lukewarm as the milk I forget on the table

I take
small bloody sips
gently, quietly
hold on to each one
holding my breath
in terror
even though I would like to gulp
the refreshing liquid
feel it flowing down the throat
belching loudly with the reins
running down the corners of my mouth
yell:


So, come on you bastard


 

 
Lífhræðsla

 

ég dreypi á lífinu

tek ég örlitla sopa í einu

beiska eins og greipaldin

fúla eins og tjarnarvatn

þykka eins og gula sprengidagssúpu

heita eins og svart kaffi í Istanbúl

volga eins og mjólk sem gleymist á borði

 helvítis smásopa

varlega, hljóðlega

passa mig að  treina þá

held niðri í mér andanum

af skelfingu

þó mig langi helst að teyga þá í mig

þamba hressandi vökvann

finna hann flæða niður hálsinn

ropa svo hátt

með taumana niður munnvikin

æpa:

Skál,

komdu þá helvítið þitt

 

 

Ásdís Ingólfsdóttir
 

Is a geologist and science teacher at Kvennaskólinn Junior College in Reykjavík, Iceland. Along with her teaching she is finishing MA-degree in creative writing at the University of Iceland. She has written textbooks in Natural Science and Chemistry with her colleagues, translated non-literary texts and published prose and poems in collections in Iceland and York, England. Her first book of poetry will be published by Partus Press in Iceland later this year.


 

 

  






 

 

Comments

Post a Comment

Popular Posts